wtorek, 22 grudnia 2015

Recenzja nieobiektywna

Dyskutowaliśmy z Waldkiem o reklamie jaka towarzyszy wejściu na ekrany filmu "Gwiezdne Wojny. Przebudzenie Mocy". W rezultacie Waldek zobowiązał mnie do obejrzenia tego filmu.
Chcąc nie chcąc wybrałem się do kina. Przyznaję że poszedłem na całość: najpierw zaopatrzyłem się w  nowe zatyczki do uszu, potem kupiłem bilet  na wersję 3-D (Waldek zawsze twierdził że 3d lepsze niż 2d), wreszcie spóźniłem się na seans 10 minut aby nie oglądać reklam. Ale okazało się że reklamy trwają 20 minut więc i tak "załapałem" się na 10 minut reklam i to w 3-D.
A co co filmu: już dawno tak się nie wynudziłem, do końca filmu  dotrwałem dzięki wyjątkowo silnej woli. A bardziej szczegółowo: najlepsze są efekty specjalne w 3-D, silne wrażenie robią ujęcia panoramy nocnego nieba, niewielkie wrażenie zrobiły na mnie latające obiekty od zupełnie małych pojazdów aż po olbrzymie platformy wielkości boisk piłkarskich.
A wzajemne zabijanie się na wielką skalę stało się w filmach tak banalne że po prostu nie ma o czym mówić.
Jeżeli chodzi o jakość scen w 3-D to muszę przyznać że bardziej niż w tym filmie, podobały mi się niektóre  sceny w 3-D w polskim filmie " 1920 Bitwa Warszawska" - szarża Armii Konnej Budionnego - rewelacyjna !.
Przesłanie filmu  można je określić w jednym zdaniu: walka dobra ze złem. Oczywiście o tym kto jest po dobrej a kto po złej stronie mocy, decydują sami zainteresowani.
Tak było, jest i będzie. Cała historia cywilizacji to nieustająca walka o władzę i pieniądze. Tak było w Egipcie, w Rzymie w średniowieczu, w czasach inkwizycji, w czasach kolonialnych i w czasach nowożytnych aż do dziś.
Aktualnie: mamy Putina, mamy dżihadystów i terrorystów, mamy broń atomową, czyli mamy wszystko aby zniszczyć planetę.
Brak nam tylko rozumu !
Napisałem recenzję filmu w której o filmie jest niewiele.
Więc na koniec filmowa odzywka: NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI.

ps
Zauważyłem w filmie kilka zwrotów pasujących do aktualnej sytuacji w Polsce:
- "damy radę; damy radę" powtarzane kilka razy
- " nie ufam kurduplom"


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz