piątek, 14 listopada 2014

Jak ulepszyć system wyborczy

Zbliżają się wybory samorządowe i wszędzie mnóstwo wiadomości o kandydatach. Mierne to jednak informacje: zdjęcia, filmy, afisze, hasła... mówią o tym że kandydat chce żeby było dobrze. Ja też tak chcę i dlatego próbowałem znaleźć jakieś poważne informacje o kandydatach: życiorysy, umiejętności, osiągnięcia, sukcesy, porażki,   itp
Chciałbym wiedzieć czy kandydat orientuje się choć trochę w sprawach ekonomicznych, prawnych, zarządzaniu biznesem, zespołami, czy umie liczyć, czy choć raz zorganizował jakąś imprezę, czy lubi turystykę, przyrodę, lubi świat i ludzi itp

A również: czy widzi różnicę między procentem zwykłym a składanym, między stopą procentową a punktem procentowym itp itd
Nic z tego: szukałem w internecie i żadnych informacji o kompetencjach kandydatów nie znalazłem.
Wiem nawet dlaczego: większość kandydujących nie ma się po prostu czym pochwalić. Po prostu chcą żeby było dobrze i chcą być radnymi. Niedaleko od mojego domu wisi afisz  z napisem: "Dobro i Pokój".  Myślałem że to jakiś misjonarz a to po prostu kandydat na radnego
Zaczynam rozumieć dlaczego dotychczasowi prezydenci i burmistrzowie na ogół wygrywają  w kolejnych wyborach. Po prostu mają się - na tle innych - czym pochwalić. Nawet jeśli ich sukcesy nie są rewelacyjne, to w porównaniu z innymi kandydatami wypadają lepiej.
Fajnie by było gdyby jakoś ulepszyć ten system wyborczy. Ale na razie nie wiem jak. Obiecuję jednak że się nad tym poważnie zastanowię :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz