czwartek, 3 maja 2012

Kasy fiskalne

Dostałem skierowanie do lekarza specjalisty. Ponieważ okres oczekiwania w placówce NFZ wynosił 6 tygodni, poszedłem do specjalisty prywatnie.
Zostałem pięknie obsłużony, zapłaciłem 100 zł i ... poprosiłem o paragon z kasy fiskalnej.
Lekarz był zaskoczony i powiedział że nie ma kasy fiskalnej.
Sprawdziłem. 
Rzeczywiście lekarz ma obowiązek posiadania kasy fiskalnej jeśli jego roczne przychody przekraczają 40 tys zł rocznie.
Okazuje się że tylko 8% lekarzy zaopatrzyło się  w kasy fiskalne (w większości dentyści).
Nie bardzo rozumiem. 
Moim skromnym zdaniem kasy powinni posiadać wszyscy lekarze mający prywatną praktykę.
A gdyby do tego wprowadzić symboliczne odpisy od podatku dla pacjentów, Minister Finansów prawdopodobnie zdziwił by się skąd nagle taki strumień pieniędzy wpływa do budżetu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz